Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 28 november 2013

Tänkte berätta för er hur man gör sig en egen ''BokGran''


Använd dig av en Pocketbok på cirka 100 sidor!
Det blir lagom att vika ... tro mig :-)
Börja med att dra av ryggen på din bok.


Vik sedan som jag har gjort på bilden.


Därefter viker du igen ...


Om du vill kan du vika in bladet så att det blir jämnt i nederkanten.
Själv så gör jag inte det ...
Tycker att det blir så fint om man inte gör det!
Nästan som en liten  ''volang''.


Du fortsätter att vika likadant ...


En liten sammanfattning!


Här är jag färdig med halva ''BokGranen''!
Nu börjar man se hur fin den kommer att bli :-)
Sedan viker du tills alla sidorna är vikta.


Nu är jag klar med alla 200 sidorna!
(Ser ut att pryda sin plats i Saturn-salen i Florens) :-) :-)
Det gäller att vara noggrann och ha tålamod, hi, hi.
Om du vill kan du limma ihop första och sista bladet.
Tyckte inte att det behövdes så jag lät bli!


Här ser ni slutresultatet.
En TomteSkog :-)
Visst är ''BokGranen'' fin bland mina NäverGranar.


Lycka Till!

Inga kommentarer: